آخرین اخبار
کد مطلب: 124340
روستازاده‌اي که فرمانده شاخص اطلاعات و عمليات شد
تاریخ انتشار : 1395/08/28 18:35:07
نمایش : 5541
در عمليات‌هاي مختلف مسئوليت‌هاي سنگيني را مي‌پذيرفت و در عمليات والفجر8 فرماندهي اطلاعات و عمليات تيپ 44 قمربني‌هاشم(ع) را بر عهده داشت.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از ايسنا،الياس ارجمند در سال 1339  در دشت باگرد فلارد از توابع شهرستان لردگان از روستاهاي محروم استان چهارمحال و بختياري متولد شد. او ارجمند تحصيلات ابتدايي را در روستاي خود به اتمام رساند و به علت نبودن مدارس راهنمايي و دبيرستان به استان اصفهان رفت و در شهر اصفهان به دليل مشکلات فراوان موفق به اخذ ديپلم نشد.

بعد از اتمام درس در اوايل انقلاب در شرکت در شرکت هلي‌کوپترسازي اصفهان مشغول به کار شد که در همان زمان موج انقلاب سرتاسر ايران را فراگرفته بود و الياس ارجمند در بدو انقلاب کارها را رها کرد و همراه مردم اصفهان به تظاهرات پرداخت. در حين تظاهرات توسط نيروهاي حکومتي رژيم وقت دستگير شد. پس از اين که انقلاب به پيروزي رسيد ايشان آزاد شدند و مدتي به کار مشغول شدند تا در سال 1359 به خدمت سربازي رفت.

در عمليات‌هاي مختلف مسئوليت‌هاي سنگيني را مي‌پذيرفت و در عمليات والفجر8 فرماندهي اطلاعات و عمليات تيپ 44 قمربني‌هاشم(ع) را به عهده داشت و تا لحظه شهادت هدايت نيروهاي تيپ را براي پيروزي ارزشمند فتح فاو بر عهده گرفت و عاقبت با ايثارگري و شجاعت هرچه تمام‌تر در شهر فاو – اروند رود در تاريخ 64/11/23  به شهادت رسيد.

در بخشي از وصيت نامه اين فرمانده آمده است: انشاءالله پدر و مادرم از آنکه مدت زيادي است شما را ملاقات نکرده‌ام مرا ببخشيد ‌مي‌دانيد که دين اسلام والاتر از اين است در هر حال مرا ببخشيد اگر فرزند خوبي براي شما نبودم اگر شما را اذيت کردم مرا به بزرگواري خوتان عفو کنيد، پدرم يادت باشد که مرا در راه خداوند ببخشيد پس ديگر جاي هيچ نگراني نيست و بسي افتخار دارد و براي من اشک نريز، دلم مي‌خواهد هميشه روحت قوي باشد. مادرم از زحمات تو بسيار سپاس‌گزارم و مرا حلال بکن و دستت را مي‌بوسم .صبر و استقامت را زياد بکند و خواهشمندم که بر سرم ظاهر شديد ناراحت نشويد و بگوييد به خاطر خدا بود و افتخار دارد خداحافظ مادر.

به گزارش ايسنا، نخستين کنگره شهداي اطلاعات عمليات منطقه‌اي استان‌هاي اصفهانٰ چهارمحال و بختياري و يزد در دوم دي ماه سال جاري به ميزباني قرارگاه سيد الشهداء استان اصفهان برگزار خواهد شد. استان چهارمحال و بختياري نيز 52 شهيد اطلاعات و عمليات را در دوران دفاع مقدس تقديم انقلاب و اسلام کرده است.

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس